חרם על שטראוס: החברה בחרה להתעלם מהכתובת שעל הקיר

ב

איפה היתה בחצי השנה האחרונה עפרה שטראוס, בעלת שטראוס עלית? איפה היה המנכ"ל המוערך שלה, גדי לסין, משיאני השכר במשק? הרי היה ברור, שהם צפויים לחרם צרכנים, אם לא ישנו אסטרטגיה. אבל הם, כך נראה, בחרו לשבת על הגדר ולחכות שהמחאה תיגמר. אז היום התברר להם, שהיא לא נגמרה, ושהם החברה השניה שחברים בתנועת המחאה קוראים להחרים, אחרי החרם על תנובה, שנמשך בחלקו. מה הצית את הקריאות לחרם צרכנים של שטראוס, הכוללת גם את מותגי עלית?

http://www.themarker.com/consumer/prices/1.1644994

הלינק הזה מפנה לידיעה על התארגנות צרכנים לחרם על שטראוס עלית תחת הקריאה "העם החליט – לא קונים שטראוס עלית".
הזעם הצרכני פרץ כנחשול שהתגבר על סכר שחסם אותו ומאיים עכשיו לשטוף את השוק בחרם חדש. הוא החל לאחר שאנשי המחאה החברתית גילו, כי הופל המצופה הפופולרי "פסק זמן " נמכר בחו"ל במחירים נמוכים ממחירו בארץ . נתקלתם בכינוי מחאת השוקולד? זה השם הזמני שקיבלו  אנשי המחאה שהחלה מגלגולו של ה"פסק זמן".
ראשי מחאת הקוטג', ממנה הסתעפה מחאת השוקולד, אמנם הציעו להמתין עם החרם ל-1 במארס, ולראות, אם עד אז שטראוס תוריד מחירים. אבל נראה, כי הם קצת איבדו שליטה על 1,400 צרכנים (נכון להיום, 19.2.12 בצהרים) שהחליטו להתחיל כבר עכשיו להחרים את החברה.
על השתלשלות היחסים בין תנועת המחאה החברתית לשטראוס ניתן להתעדכן בלינקים הבאים. עיקרם: שטראוס התבקשה להוריד מחירים מסוף סוכות. בפועל היא נתנה תשובות לא ממש לעניין לבקשות (בניגוד לאוסם, למשל), ונשארה על הכוונת של המחאה. החברה מתחה את החבל קצת יותר מידיי, כשהעלתה מחירים בתחילת השנה, ונראה, כי ה"פסק זמן" היה, כמאמר הקלישאה, הקש ששבר את גב הגמל.

https://oracoren.wordpress.com/2011/12/24/economy5/
https://oracoren.wordpress.com/2011/12/21/economy4/
במקום לנקוט מהלך יזום, שטראוס נקטה באסטרטגיה של בת יענה. היא מזכירה לי את החתולה שלי, שחושבת שאם היא שמה את הראש מאחורי כפל שמיכה ולא רואה אותנו, אז גם אנחנו לא רואים אותה.

מחברת שטראוס נמסר היום בתגובה כי בעקבות המחאה, חברת שטראוס ביצעה הוזלות קבועות של כ- 10% בממוצע בלמעלה מ- 50 מוצרים מרכזיים, כולל מוצרי חלב, שוקולד פרה, קפה טורקי, חומוס אחלה ועוד. מדובר בהוזלה קבועה, לא אקט שיווקי, לא הנחות חד פעמיות ולא "מבצעים", אלא במחירי מחירון מוזלים וקבועים. זאת ועוד, החברה קלטה ביוזמתה את עובדי כח האדם שעבדו אצלה הרבה לפני השביתה שנערכה באחרונה, קיצצה בשכר ההנהלה והבכירים והטיבה את תנאי עובדיה, כי צדק חברתי אינו מתבטא רק בהורדת מחירים, אלא בדאגה לקיומה של החברה המפרנסת עשרות אלפי עובדים ברחבי הארץ. החברה תמשיך להיות קשובה לצרכניה. המחיר הסופי לצרכן נקבע אך ורק על ידי הקמעונאיים ואינו נמצא בשליטתנו.
החטיפים שנמכרים בניו ג'רזי נמכרים במחיר מבצע עליו החליטו הקמעונאיים המקומיים, ואינם מאפיינים את המחירים לצרכן במהלך השנה.  בדומה, ניתן למצוא גם בישראל גם בארץ חטיפים במחיר של 2 ₪. זו החלטה של הקמעונאי, לא של שטראוס. כמו כן, ניתן למצוא מבצעיים נקודתיים ברשתות הבאות: 3 ב- 6 ₪ (2 ₪) ברשת יינות ביתן, 4 ב- 10 ₪ (2.5 ₪ לבודדת) ברשת יש,7 ב- 20 ₪ (2.85 ₪ בבודדת) בשפע שוק ושבוע הבא 6 ב- 16 ₪ (2.66 ₪ לבודדת) בשופרסל דיל.

4 תגובות הוסף תגובה

  1. מני הגיב:

    לא נשתוק יותר
    שטראוס ,עלית לנו ביוקר
    https://www.facebook.com/groups/Israelforum/?notif_t=group_r2j#!/LoKonimStrauss.

  2. אוליבר הגיב:

    מי משתין בקשת על הלקוחות , שלא יתפלא שבסופו של דבר נושכים לו את הכלי

  3. סמי הגיב:

    מי שמעצבן אותי אני מעניש אותו

  4. גל הגיב:

    אני, אישית, לא מבינה בשוקולדים ובמחיריהם (שונאת חטיפי שוקולד), אבל אני שמחה שהעם לא שותק.
    אני מדמיינת עתיד שבו קניית מזון שבועית/חודשית לא תדכא את העו"ש שלי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s