מרק עוף עם כדורי עוף – הפניצלין היהודי, ממוסקבה באהבה

ב

IMG_3625.jpg-web

הם נראים  כמו קניידלעך זעירים, אבל הם לא. אלה כדורים קטנים של חזה/פרגית טחונים מעורבבים עם אורז. מומלץ להצטייד בסו-שף שיעזור לכדרר.
מרק העוף הוא מרק עוף רגיל, והשמיר הטרי הקצוץ שמפוזר בצלחת הופך את הכל לגן עדן גדול.
עוד מנה שהיא וריאציה שלי על מרק מהמטבח של רשת המסעדות ורניצ'ניה במוסקבה. שם הגישו את המנה עם שלושה כדורונים לאדם. זה היה מעט מידי לטעמי. נראה לי שארבעה-חמישה יתנו תוצאה יותר מתאימה לסגנון הישראלי. תוספת שקדי מרק תעשה למנה עליה של ממש.

להכנת המנה אני קונה שני עופות שלמים מפורקים ומבקשת לטחון את החזות להכנת הכדורונים. את השאר אני מכניסה למרק עם נתח בקר (שפונדרה).  לאחר שהמרק מוכן אני מכינה פסטיה מהבשר והעוף (ללא העצמות) שהתבשלו בו. 

אם אהבתם את המתכון הזה, אני שמחה לעדכן אתכם שהוא ו-99 נוספים מחכים לכם ב-ספר 100 המתכונים של חגי ישראל – ספר המתכונים שלי, שיצא לאור בשיתוף עם סטימצקי ויהיה מתנה מושלמת שכיף לחזור אליה כל שישי וחג להכנת הארוחה המשפחתית האהובה 🙂

מה צריך (לכ-50 כדורונים)?
1 קילוגרם חזה/פרגית טחונים
1 כוס אורז
מלח, פלפל
מעט שמיר קצוץ (לפיזור במרק)

מה עושים?

בקיצור – מבשלים אורז, מערבבים הכל, יוצרים כדורונים ומבשלים אותם.

בהרחבה – מבשלים כוס אורז במים מומלחים לריכוך מלא. מסננים. מערבבים עם הבשר והתבלינים.
מצטיידים בקערת מים קטנה. יוצרים כדורונים בגודל ביס בעזרת טבילת כפות הידיים במעט מים לפני כל כדרור.
מרתיחים מים, רצוי עם מעט מרק (לטעם) ומלח. מכניסים פנימה חלק מהכדורונים כך שיהיה להם מקום לצוף בחופשיות. תחילה הם שוקעים, בהמשך בערבוב קל הם יתנתקו מתחתית הסיר ויצופו. מבשלים עד שהם מוכנים (כשלוש דקות, עד שתכדררו את הפעימה הבאה שתעבירו לסיר).

מה צריך (למרק עוף)?
חלקי העוף משני העופות למעט החזה שטחנו
נתח שפונדרה (150-200 גרם)
2 גזרים
4 קישואים
1 בצל
שורש פטרוזיליה
ראש סלרי
מלח, פלפל

מה עושים?
מבשלים הכל כשעה ורבע. לשים לב – בדקות הראשונות, בזמן שהמרק מתקרב לרתיחה, נוצר למעלה קצף. מסירים אותו בעזרת כף גדולה כדי שלא יעכיר את המרק. רצוי לא להחמיץ את הרגע הזה, כיוון שכשהמרק יתחיל לרתוח ממש הקצף יתפרק ולא ניתן יהיה להסיר אותו.

IMG_3653.jpg-web

כתיבת תגובה