בלינצ'ס גבינה

ב

blinches

 

תקראו להן בלינצ'ס, תקראו להן לביבות, או חביתיות. כשהן מטוגנות ופריכות הן מעדן, במיוחד אם מזלפים מעליהן סירופ שוקולד, או מייפל.
את הקינוח המתוק הזה ניתן להכין עם מיגוון גבינות. אף שבשנים האחרונות תפסה המסקרפונה את ההובלה, לי היא נראית כבדה ומעט משעממת בהקשר הזה (יסלחו לי האיטלקים) לעומת הגירסה הותיקה של אמא שלי, ששילבה גבינה טוב-טעם חמצמצה עם גבינה 9%. מי שבכל זאת רוצה יותר טעם של שמנת עשירה יכול להחליף את הטוב-טעם במסקרפונה (40% שומן…) ולהמשיך במתכון כרגיל.
רגישים ללקטוז ורוצים להינות מהקינוח? אין בעיה.  מחליפים את הגבינות הרגילות ב-1 ק"ג גבינת קשיו (נטולת לקטוז) שהמתכון שלה מצורף בסוף המתכון. כדאי להיערך מראש: להכנת הגבינה יש להשרות את הקשיו במים לפחות 5 שעות (אפשר לילה במקרר).

IMG_5808-web
מה צריך (לכ-20 יחידות בקוטר 15 ס"מ)?
200 גרם (כוס וחצי) קמח
2 ביצים גדולות
480 מיליליטר (שתיים וחצי כוסות) חלב
קורט מלח
כף שמן  (חמניות)
חצי כפית תמצית וניל
חצי כפית סוכר
למלית:
500 גרם גבינה לאפיה טוב טעם
500 גרם גבינה למריחה 9%
1 כפית קינמון (או יותר, לפי הטעם)
חצי כפית תמצית וניל
105 גרם (חצי כוס) סוכר לבן
50 מיליליטר שמנת מתוקה 38%

 

מה עושים?
בקיצור –
מערבבים את חומרי הבלילה ויוצקים כל פעם חצי מצקת על מחבת. הופכים.  מערבבים את חומרי המלית. עורמים כף מלית במרכז העלה ועוטפים.
בהרחבה – 

1. הבלילה: מערבבים ביצים עם שליש מהחלב ושאר המרכיבים. כשמתקבלת תערובת חלקה מוסיפים בקילוח את שאר החלב וממשיכים לערבב.  
התערובת צריכה להיות כזו, שכשיוצקים אותה למחבת ומטים את המחבת, הבלילה מתפזרת בצורה אחידה על כל השטח.
בזמן טיגון החביתיות יש לערבב על פעם מחדש את הבלילה  כיוון שלקמח נטיה לשקוע. אחרי הכנת כחצי מהכמות, אם הבלילה בכל זאת מסמיכה, יש לדלל אותה עם מעט חלב נוסף.
2. המלית: מערבבים את כל המרכיבים יחד לתערובת חלקה.
3. טיגון החביתיות: על אש בינונית-נמוכה מחממים מעט מאוד שמן במחבת עם זרוע.
ממלאים כמחצית מצקת מרק (תלוי בגודל המצקת ובקוטר המחבת) בבלילה, ויוצקים לשמן החם במרכז המחבת. במהירות, כשהבלילה עוד נוזלית, מטים בעזרת הזרוע את המחבת כך שהבלילה תכסה את כל תחתית המחבת. הלהבה צריכה להיות בינונית-נמוכה. כששולי החביתית מתחילים להשחים, אחרי כחצי דקה, מנסים להפוך אותה. אם היא נפרדת בקלות מהמחבת, היא מוכנה למהפך. אם לא, ממתינים עוד כמה שניות. הטיגון על הצד השני נמשך 10 שניות בלבד. מעבירים לצלחת וממשיכים הלאה, אין צורך לשמן שוב את המחבת. ניתן לערום את החביתיות בערימה אחת על אותה צלחת, הן לא נדבקות.
4. ההרכבה: מניחים כף נדיבה של גבינה על השליש התחתון של החביתית הקרוב אלינו, לכל אורכה. מכסים עם קצה החביתית הקרוב אלינו וממשיכים לגלגל.
או: מניחים כף נדיבה של המלית במרכז החביתית, יוצרים צורה כללית של מלבן ומקפלים מעליה את החביתית.
5. ההגשה:  אפשר לעטר באבקת סוכר, ואם רוצים קינוח ממש מושחת – בסירופ מייפל, או בסירופ שוקולד איכותי.  ניתן לשמור בקירור ולקראת הגשה לטגן בחמאה עד להשחמה ופריכות, או לחמם במיקרו.

IMG_5856-web

 

לגבינת קשיו (ללא לקטוז):
400 גם קשיו טבעי
מים להשריה
400 מ"ל מים קרים
5 גרם (כפית) מלח
מיץ מחצי לימון בינוני עסיסי

מה עושים?
1. מכניסים את הקשיו לקערה ומכסים במי ברז. משאירים לפחות 5 שעות.
2. מסננים ומכניסים לבלנדר. מוסיפים 350 מ"ל מים קרים, מיץ לימון ומלח. מערבלים עד לקבלת מרקם אחיד שנראה כמו גבינה לבנה למריחה. אם הבלנדר מתקשה לערבל את הכל, מוסיפים בהדרגה את המים שנותרו.
3. אם נוספו יותר מידיי מים והגבינה נוזלית מידיי, אפשר להניח אותה בחיתול בד או בבד יעודי להגרת עודפי נוזלים.
4. להכנת המלית מערבבים את כל חומרי המלית לעיל ללא השמנת המתוקה. אין צורך בתחליף צמחוני לשמנת. אפשר להוסיף 40 גרם פודינג וניל.


תגובה אחת הוסף תגובה

כתיבת תגובה