טוסט מצה עם גבינה צהובה וירקות

ב

 

מופתעת כל שנה מחדש מכמה שזה טעים. טוסט גבינה, ממצה. הרעיון הוא להרטיב אותה מעט, להכניס פנימה מה שאוהבים, כמו גבינה צהובה, עגבניה ובצל סגול פרוס דק דק, לטבול בביצה ולטגן על מחבת משני הצדדים, עד שהגבינה נמסה. מצה אחת יכולה להיחשב מנה לאדם, אבל בדרך כלל הביקוש גבוה מזה. הגבינה הצהובה צריכה להיות כזו שנמסה בחום, כלומר אחוזי שומן גבוהים (מעל 20%-25%). אפשר גם עם גבינת עיזים למי שאוהב.

לטבעונים – ממלאים בגבינה טבעונית מקבילה. מחממים טוסטר לחיץ. מורחים שמן זית בנדיבות אבל בעדינות על צד אחד של המצה. מניחים אותו על הבסיס של הטוסטר. מורחים שמן זית על החלק העליון, סוגרים ומחכים לניחוחות שיעלו.

מה צריך (למנה אחת)?
1 מצה
2 פרוסות גבינה צהובה שנמסה בחום/גבינה טבעונית
חצי עגבניה
רבע בצל סגול, או חצי שאלוט
1 ביצה בינונית או מעט שמן זית למנה טבעונית
מעט מים
שמן זית
מלח, פלפל

מה עושים?
מכניסים מצה  ל-10 שניות מתחת לברז מים זורמים, כך שתרטב משני הצדדים (4-5 שניות מכל צד). מניחים על מגבת נקיה ומכסים במגבת, לספיגת עודפי מים.
בינתיים טורפים ביצה, מלח ופלפל בקערה ופורסים את הבצל והעגבניה לפרוסות דקיקות. מעבירים את המצה לקרש חיתוך וחותכים לארבעה רבעים. מניחים על רבע אחד גבינה, עגבניה ובצל וסוגרים עם הרבע התואם.  לחלופין אפשר לחתוך לחצי במאונך לפסי המצה, להניח מלית ולקפל, כפי שמוסבר בסרטון.
הגרסה הצמחונית – מחממים מחבת עם שמן זית. מכניסים את המצה הסגורה עם כל מה שבתוכה לקערת הביצה וטובלים כך ששני הרבעים יכוסו בביצה. מניחים על המחבת החמה ומטגנים משני הצדדים.
הגרסה הטבעונית – מחממים טוסטר לחיץ. מורחים שמן זית על צד אחד של הטוסט ומניחים אותו על הטוסטר. מורחים שמן זית על החלק העליון של הטוסט וסוגרים את החלק העליון של הטוסטר. מחממים עד שהגבינה נמסה ועוד קצת כדי לייבש מעט את המצה.

IMG_3607-WEB

 

4 תגובות הוסף תגובה

  1. מלכה ברכה הגיב:

    נפלא איזה רעיון פשוט וגאוני לגמור את המצות של פסח, ראיתי עשיתי אכלתי כל כך מהר וטעים, תודה.

    1. Ora Coren הגיב:

      תודה רבה. כל פעם משמח אותי מחדש לגלות שעוד מישהו אהב את המתכון שלי. וחג שמח.

      1. יוכי הגיב:

        טעים סוףףףף

      2. Ora Coren הגיב:

        תודה רבה.

כתיבת תגובה