עוגת שזיפים יפהפיה

ב

IMG_7183-web

אבקת סוכר לבנה משדרגת כמעט כל מאפה מתוק, ולעוגת השזיפים הזו היא מעניקה מראה מרהיב במיוחד. השילוב בין הסוכר על קצות השזיפים, או הבצק שהתרומם ביניהם, מזכיר פסגות מושלגות. גם השילוב בין הלבן לסגול מוצלח ביותר, וכמוהו השילוב בין החמיצות של השזיף למתיקות של העוגה.

אם אהבתם את המתכון הזה, אני שמחה לעדכן אתכם שהוא ו-99 נוספים מחכים לכם ב-ספר 100 המתכונים של חגי ישראל – ספר המתכונים שלי, שיצא לאור בשיתוף עם סטימצקי ויהיה מתנה מושלמת שכיף לחזור אליה כל שישי וחג להכנת הארוחה המשפחתית האהובה 🙂

מצרכים:
לשזיפים-
750 גרם שזיפים סגולים-שחורים (סנטרוזה)
70 גרם (שליש כוס) סוכר
3 כפות ברנדי
לבצק-
350 גרם קמח רגיל
10 גרם (1 שקית) אבקת אפיה
300 גרם (1.5 כוסות) סוכר
3 ביצים
200 גרם חמאה רכה ביותר (או 160 גרם שמן חמניות)
1 יוגורט (או יוגורט טבעוני טבעי)
קליפה מגוררת ומיץ מחצי לימון גדול
כפית תמצית וניל
אבקת סוכר

אופן ההכנה:
לשזיפים – חותכים אותם לחתיכות בינוניות, מפזרים מעל סוכר, יוצקים ברנדי ומערבבים. משהים לפחות עד להכנת הבצק. ככל שהפרי מתוק יותר, נדרש פחות סוכר, ולהיפך. לכן רצוי לטעום לפני ששופכים את כל הסוכר.
לבצק – בקערת מיקסר עם מקצף מקציפים ביצים וסוכר. מוסיפים חמאה ומטמיעים בקצף. מחליפים לוו גיטרה, מוסיפים יוגורט, לימון ותמצית וניל. מערבבים ומוסיפים את הקמח עם אבקת האפיה. מערבבים מעט עד לקבלת מרקם חלק.

מניחים בתבנית נייר אפיה, משמנים קלות ויוצקים מעליו את הבצק. מיישרים. מפזרים מעל את השזיפים, בצפיפת רבה. הם יתכווצו מעט באפיה.
מכניסים לתנור שחומם ל-180 מעלות, בחלק התחתון, ואופים 45-55 דקות, עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש. יש לשים לב לא לשרוף את השזיפים. אם הם מתחילים להשחיר (זה עלול לקרות בעשר הדקות האחרונות של האפיה, אם התנור חם מאוד), להנמיך טמפרטורה לכ-170 מעלות, או לכסות את העוגה מלמעלה בנייר כסף.
מוציאים ומצננים. לקראת הגשה בוזקים אבקת סוכר בנדיבות. אם היא נמסה מייד, בוזקים פעם נוספת.

IMG_7125-web

תגובה אחת הוסף תגובה

  1. ציפי גולדברג הגיב:

    מתכון לעוגת שזיפים יפהפיה

כתיבת תגובה