פסטה של קיץ

ב

IMG_7350-web

פסטה מלאה כל טוב, מהשפע שנמצא בימים אלה במרכולים: דלעת יפנית, זוקיני, כרישה ועגבניות שרי. אפשר להוסיף, או לגרוע, לפי מה שמוצאים ביום ההכנה.
את הדלעת היפנית הזו מצאתי לראשונה בסופר, ולא יכולתי שלא לקחת אותה. היא נוחה יותר לחיתוך מהדלעת והדלורית, ויתרון נוסף הוא, שהקליפה אכילה.

IMG_7272-web

החלל בתוכה גדול, וזה די מאכזב, אבל הטעם מפצה. מי שרוצה הרבה ממנה, כדאי שיקנה מייד שתיים. המחיר ששילמתי בסופר השכונתי היה 6.70 שקלים לדלעת בקוטר של כ-20 סנטימטרים. כך היא נראתה לאחר החיתוך:

IMG_7279-web

מצרכים:
1 דלעת יפנית (או דלורית)
3 זוקיני
1 כרישה
30 עגבניות שרי תמר
2 כפות שמן זית לדלעת
שמן זית לטיגון
2 כפות סילן
טימין
מלח, פלפל
חצי אריזת ספגטי מס' 1 או 3 (דק)

אופן ההכנה:
הדלעת – שוטפים את הדלעת, חוצים ומנקים את הגרעינים והסיבים. חותכים לרצועות ואת הרצועות לגודל ביס. זורים מעל מלח ופלפל ומזליפים שמן זית וסילן. מערבבים. מניחים על תבנית נייר אפיה ואליו את הדלעת קולים בתנור שחומם ל-250 מעלות עד שהדלעת מתקרמלת, להיזהר לא לשרוף אותה.
הזוקיני – שוטפים, חוצים לאורך ופורסיפ לרוחב לחתיכות בגודל ביס. צורבים על מחבת עם שמן זית, מכבים את האש ומוסיפים חצאי עגבניות שרי. מקפיצים.
הכרישה – פורסים דק, שוטפים, מקפיצים על מעט שמן זית ומוסיפים כחצי כוס מים עד שהכרישה מתרככת והמים מתאדים.
הרכבת המנה – מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן. מכניסים את כל הירקות לווק או מחבת עמוקה שתכיל אותם ואת הפסטה. מחממים ומוסיפים מעט ממי הבישול של הפסטה, למנוע חריכה. כשהפסטה מוכנה מצרפים אותה לירקות ומערבבים. אם יש צורך מוסיפים עוד מעט ממי הבישול, אבל רצוי לא להגזים. מערבבים, מתקנים תיבול ומגישים. אפשר לזלף מעל שמן זית איכותי ולפורר פרמז'ן.

IMG_7366-web

כתיבת תגובה