עוגת דבש-תמרים ומיץ תפוזים

ב

IMG_0510-copy.jpg

לאחר שבשנה שעברה הכרזתי על עוגת הדבש-שוקולד שבבלוג כבחירה שלי לעוגת החג בראש השנה, תהיתי אם אוכל לחדש ולשדרג. היה לי ברור, שדבש יילך טוב עם תפוזים. אולם, בנסיון לאתר את מדף הדבש בסופר נתקלתי בצנצנות ענקית של דבש תמרים (סילאן), והחלטתי לאמץ אותה לנסיון. התוצאה היתה משובחת במיוחד, משלבת טעמי מתוק-חמוץ-מריר. המרירות נוספה משימוש במיץ תפוזים סחוט בבקבוקים שנמכרים במרכולים. לא בטוחה שהיא תהיה במיץ טבעי סחוט בבית, ובמקרה חריג זה כדאי לא לוותר עליה.

כיוון שמדובר בעוגה לארוחת החג הבשרית, בחרתי בחלב סויה (טרי) שיהפוך אותה לפרווה. מי שרוצה יכול להחליף אותו בחלב בשלב הבצק ובשמנת 38% בשלב הקרם.
המצרכים מותאמים לתבנית 20 ס"מ קוטר. אותה כמות בתבני 24 ס"מ תניב עוגה נמוכה יותר מאשר בתמונה.
אפשר ואפילו רצוי להסתפק באבקת סוכר לציפוי/קישוט. היא מבליטה את הטעם של העוגה. מי שרוצה עוגה מהודרת יותר יכל לצפות בקרם שוקולד ולפזר מעליו גרגרי רימון, או פניני שוקולד.

IMG_0482-web

אם אהבתם את המתכון הזה, אני שמחה לעדכן אתכם שהוא ו-99 נוספים מחכים לכם ב-ספר 100 המתכונים של חגי ישראל – ספר המתכונים שלי, שיצא לאור בשיתוף עם סטימצקי ויהיה מתנה מושלמת שכיף לחזור אליה כל שישי וחג להכנת הארוחה המשפחתית האהובה 🙂

מה צריך (לתבנית 20 ס"מ)?
350 גרם (2.5 כוסות) קמח
300 מיליליטר (כוס וחצי) מיץ תפוזים
200 גרם (כוס) שמן
שלושה רבעים כוס (250 גרם) סילאן
12 גרם (3 כפיות) אבקת אפיה
190 גרם (כוס פחות 2 כפות) סוכר
4 ביצים

ציפוי 1: אבקת סוכר
ציפוי 2: קרם שוקולד:
120 גרם שוקולד מריק 70% מוצקי קקאו
120 מיליליטר חלב סויה
כפית דבש או גלוקוזה לאפיה (להשיג בחנויות תבלינים או אפיה)
פניני שוקולד או גרגרי רימון

IMG_0374-copy.jpg

מה עושים?
מערבבים את כל החומרים הרטובים והסוכר.
מערבבים בניפרד את הקמח ואבקת האפיה ומוסיפים לחומרים הרטובים. מערבבים עד שלא יהיו גושים. מכניסים לתנור שחומם ל-160-165 מעלות לכשעה ועשר דקות.
לקרם שוקולד:
מכניסים לקערה את השוקולד וחלב הסויה. מניחים על סיר עם מעט מים. כשהמים רותחים הם ממיסים את השוקולד. אסור שהמים יגעו בכלי כיוון שהם עלולים לשרוף את השוקולד. כשמתקבלת תערובת אחידה מסירים מהאש ומוסיפים דבש/גלוקוזה שמעניקים ברק וגמישות לקרם.
לאחר האפיה מצננים מעט את העוגה. אפשר לפזר מעל אבקת סוכר, או לחלופין יוצקים מעליה את הקרם. מפזרים מעל את פניני השוקולד או גרגרי הרימון.

IMG_0466-web

עוגת דבש ורימון

3 תגובות הוסף תגובה

  1. ניר הגיב:

    נראה מבטיח ביותר. גם אני מבטיח (לנסות).

  2. חני שמיר הגיב:

    כמה זה 300 מיליליטר בכוסות?

    1. Ora Coren הגיב:

      לחני – כוס וחצי.

כתיבת תגובה