נשיקות מתוקות, או פבלובה אישית

ב

 

"הקינוח הזה עם הקצפת מקולקל, אל תתקרבו אליו, תאכלו מהעוגות", אמר א', ומשך אליו את צלחת הנשיקות המצויירת, בסוף ארוחת חברים בשבת. הקינוח המרהיב קל להכנה. כך תפנקו את יקיריכם בבית, ותתוגמלו בגירגורי הנאה וליקוקי אצבעות.
את המנה מכינים מראש ומרכיבים ממש לפני ההגשה. אחרת בסיס המרנג יירטב ויאבד את פריכותו.

מה צריך (25-30 יחידות אישיות)?
לנשיקות-
3 חלבונים
100 גרם (חצי כוס) סוכר
כפית חומץ תפוחים (או אחר)
לקרם-
1 חבילת פודינג וניל (80 גרם)
1 כוס חלב/ משקה שקדים או סויה
1 שמנת מתוקה 38% (250 מיליליטר)/שמנת צמחית
לשוקולד-
50 גרם שוקולד 60% או 70% מוצקי קקאו
60 מיליליטר שמנת מתוקה/צמחית
2 כפות ליקר שרי, או קפה, או אייריש קרים (לא חובה)

פירות טריים חתוכים מושרים במיץ לימון ומעט סוכר (למנוע שינוי צבע)

מה עושים?
בקצרה –
מקציפים חלבונים וסוכר, יוצרים יחידות בגודל הרצוי ואופים כשעתיים. מקציפים את השמנת והמרכיבים, ובהגשה מניחים מעל עם פירות חתוכים. מזלפים שוקולד.

בהרחבה –
לבסיס הנשיקות – מקציפים חלבונים. כשהקצף מתרומם מוסיפים בהדרגה סוכר. כשהקצף רך ויציב (כשמרימים את המקצף נוצר שפיץ קצף) מוסיפים לחצי דקה אחרונה של הקצפה חומץ.
מניחים נייר אפיה על תבנית, מזליפים פסים מאורכים בגודל שמתאים לאחוז ביד ולאכול. הם מתרחבים מעט באפיה. אפשר להניח עם כף צורה אליפסית במקום הזלפה.
מכניסים לתנור שחומם ל-100-120 מעלות לשעתיים. מכבים תנור ומשאירים לצינון. מוציאים ומייד כשהם מתקשים מכניסים לכלי אטום. אפשר לשמור בחוץ, במקרר או במקפיא עד לשימוש.
לקצפת – מכניסים לקערת מערבל חלב ושמנת. מפזרים מעל את אבקת הפודינג ומקציפים לקבלת קצפת יציבה. מעבירים לכלי אטום ושומרים במקרר עד להגשה.
לשוקולד – מחממים שמנת לסף רתיחה. מכניסים שוקולד לקצוץ לקערה. יוצקים מעל את השמנת. משהים חצי דקה ומערבבים. כשמתקבל קרם שוקולד אחיד מוסיפים ליקר ומערבבים.

חותכים פירות לקוביות קטנות, מערבבים עם מיץ מלימון שלם ומאחסנים בכלי סגור במקרר עד להגשה.

הרכבה – ממש לפני ההגשה: מניחים את המרנג, מזליפים מעליו את הקרם (אפשר להניח עם שתי כפות במקום). מפזרים מעל פירות ונועצים חלק מהם בקצפת, להבטיח שבכל מנה יהיו פירות.
השוקולד אמור להיות נוזלי. אם התקשה עד ההגשה, מרככים בפולסים קצקים במיקרו (10 שניות). מכניסים לשקית גוזרים באחד הקצוות שלה פתח קטן ומזליפים פסים על כל הנשיקות ברצף. לחלופין אפשר להעביר לבקבוק זילוף.

img_9102-jpg-web

לכתר הפבלובה בצילום התחתון – משתמשים בכמות כפולה של חלבונים (שישה) וסוכר. מזלפים שני עיגולים בקוטר שבוחרים, בשתי תבניות, ומכניסים יחד לתנור. מחליפים את המקומות ביניהן (התבנית העליונה יורדת למטה והתחתונה עולה קומה) אחרי כשעה של אפיה.
את הקרם אפשר " לצבוע" עם מעט מיץ אוכמניות. מתקבל צבע סגול-לילך. רק בהגשה, מזלפים את הקרם מעל השכבה התחתונה ובחלל של הכתר.

תגובה אחת הוסף תגובה

  1. מויש הגיב:

    מי זה א' מי?

כתיבת תגובה