פרופיטרול מרשמלו

ב

IMG_4610.jpg-web

פרופיטרולים, או כפי שהם נקראים בארץ הקודש, פחזניות, הם קינוח אולטימטיבי. אוהבים אותם קטנים וגדולים, מכורים למתוק וכאלה שלא אוהבים קינוחים.
לרגל יום ההולדת 9 של א', החלטתי לגוון אותם עם קליפת תפוז מגוררת בבצק ומחית מרשמלו תות במלית, שהפכה אותה למשהו באמת מיוחד. למלית וניל רגילה יש להוציא את מרכיב המרשמלו במתכון ולא נדרשות התאמות אחרות.
את המחית ניתן לרכוש בחנויות תבלינים/פיצוחים, או בחנויות מתמחות בקונדיטוריה. לחלופין אפשר להמיס חצי חבילת מרשמלו עם מעט שמנת מתוקה על בן מארי (קערה מעל סיר עם מעט מים רותחים, כשההמסה היא מחום אדי המים), ולצנן מעט לפני השילוב בקרם.

מה צריך (כ-40 קטנים, או 20 גדולים)
120 גרם חמאה
1 כוס מים
210 גרם (1.5) כוסות קמח מנופה
4-5 ביצים (גדולות. תלוי בגודל. הסבר באופן ההכנה)
רבע כפית מלח
2 כפות גרידת תפוז
1 כפית אבקת סוכר (לא חובה)
למלית מרשמלו 
250 מיליליטר שמנת להקצפה 38%
1 כוס חלב
80 גרם (1 קופסה) אבקת פודינג וניל
10 כפות (חצי אריזה) מחית מרשמלו תות fluff
מעל –
אפשר לפזר אבקת סוכר, או להכין קרם שוקולד:
50 גרם שוקולד מריר 70%-60% מוצקי קקאו
60 מיליליטר שמנת 38%

ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות.
לבצק – מכניסים לסיר מים וחמאה ומחממים, כשהחמאה נמסה מוסיפים את המלח והקמח.
מערבבים מייד, כחצי דקה עד לקבלת בצק אחיד חלק שנפרד מדפנות הסיר. להמשיך לערבב עוד 15-30 שניות. מסירים מהאש ומצננים לטמפרטורת החדר (כדי שהביצים שנצרף בהמשך לא יהפכו לחביתה).
מעבירים לקערת מיקסר עם וו גיטרה (אפשר להמשיך את השלב הבא גם ידנית).
בשלב השני צריך להטמיע בבצק בזו אחר זו  את הביצים. צריך להגיע למרקם, שאפשר להניח את הבצק עם כפית על התבנית, ושהוא ישמור על צורתו ולא יישפך לצדדים. כיוון שגם בביצים שמוגדרות גדולות (L) הגודל משתנה מאוד, רצוי להטמיע קודם כל ארבע ביצים ואת החמישית לטרוף בצלוחית..
מכניסים ביצה אחת, מערבבים עד שהיא נעלמת ומצרפים את הבאה בתור, וכך הלאה. בהתחלה זה קל, באחרונות זה מעייף.
אחרי ארבע ביצים מתחילים להזליף את החמישית שטרפנו בצד. אם הבצק קולט אותה (זה בדרך כלל מה שיקרה) מבלי להפוך נוזלי, אפשר להטמיע את כולה. ישנם שני מבחנים לבצק מוכן: הראשון, כשמרימים את וו הגיטרה איתו (או את הכף הגדולה איתה הטמענו ידנית את הביצים) – הבצק יורד ממנו בעצמו לאט בגוש גדול שנמתח תוך כדי.  השני: לוקחים מעט בצק בין האגודל לאצבע ומרחיקים אותן לאט זו מזו. אם הבצק נמתח ביניהן, הוא מוכן.

מרפדים תבנית בנייר אפיה. יש שתי חלופות להנחת הבצק:
מכניסים את הבצק לשק זילוף ומזליפים 20 עיגולים על הנייר האפיה, עם רווחים ביניהם, כיוון שהפחזניות תופחות באפיה. את השפיצים שנוצרים דוחפים בחזרה לעיגול שעל התבנית עם אצבע שהרטבנו במים, כדי שלא יישרפו באפיה.
אם אין שק זילוף, מכינים בצד קערה עם מים ושתי כפות. טובלים את הכפות במים, מנערים שאריות מים, מעמיסים על אחת בצק ומורידים לנייר האפיה עם הכף השניה. המים עוזרים לבצק לא להידבר לכף.

אופים כ-35 דקות (תלוי בגודל) עד שהפחזניות משחימות. לא לפתוח את התנור לבדיקת מצבן לפני שחולפות 25 דקות, כי הן עלולות לקרוס לאחר תום האפיה.
למלית – מכניסים לקערת מיקסר שמנת, חלב ואבקת פודינג ומקציפים. כשמתקבלת קצפת רכה מוסיפים את מחית המרשמלו וממשיכים להקציף לקבלת קרם יציב.
לשוקולד– שוברים את השוקולד לחתיכות קטנות, מניחים בקערה. מחממים את השמנת לסף רתיחה. לא לעבור לרתיחה מלאה כי הקרם עלול להשתבש. יוצקים על השוקולד. ממתינים חצי דקה ומערבבים לקבלת רוטב חלק. מצננים מעט כדי לשלוט בעיצוב הציפוי.
ההרכבה –
חוצים את הפרופיטרול לרוחב, ממלאים בקרם,  או בגלידה, סוגרים עם החצי השני, מפזרים מעל אבקת סוכר, או מזלפים קרם שוקולד.

IMG_4432.jpg-web

כתיבת תגובה