מתכון ללזניה מנצחת – וגם: איך מכינים פסטה (עם סרטון הדרכה)

ב

IMG_2128.jpg-web

באחת מתחרויות הבישול בערוץ האוכל ננזף אחד המתחרים, כשהוסיף תבלין לבצק הפסטה שהכין. אולי במקומות אחרים בהם לקמח ולביצים יש טעם מיוחד, התיבול מיותר. אולי זה מתאים למי שמאמין, שפסטה צריכה לספוג את טעמי הרוטב בלבד. אבל לי זה לא התאים.
לכן הוספתי לפסטה תיבול, וכו-לם אהבו את התוצאה.
התיבול כלל כפית כורכום לצבע צהוב יותר(במקום תוספת חלמונים), ושתי כפיות זעתר יבש לטעם – בנוסף למלח שמצורף בכל מקרה למתכון. אפשר להסתפק באחד משני התבלינים, ואפשר לנסות תבלינים אחרים במקומם. בכל מקרה – הכנת בצק פסטה בבית זה דבר קל ביותר. למה זה טוב? בעיקר ללזניה, שהופכת רכה וקטיפתית. אבל, גם לפסטה רגילה, שאותה צריך לרדד פחות. לדוגמה, אם את הפסטה ללזניה רידדתי במכונת פסטה לדרגה 8 מתוך 9, את הפסטה לפטוצ'יני אפשר לרדד לדרגה 7. זה אומר מעט יותר עבה.

הכמויות המדוייקות אחרי הסרטון.


אם אהבתם את המתכון הזה, אני שמחה לעדכן אתכם שהוא ו-99 נוספים מחכים לכם ב-ספר 100 המתכונים של חגי ישראל – ספר המתכונים שלי, שיצא לאור בשיתוף עם סטימצקי ויהיה מתנה מושלמת שכיף לחזור אליה כל שישי וחג להכנת הארוחה המשפחתית האהובה 🙂

מה צריך?
הבצק מספיק לשתי תבניות 20X40
500 גרם קמח רגיל
5 ביצים
כפית מלח
שלושה רבעים כפית כורכום
2 כפיות זעתר יבש
כף שמן זית
מעט מים

 מה עושים?
מכניסים את הקמח לקערת מיקסר. יוצרים במרכז גומה ומכניסים לתוכה ביצים ותבלינים. לשים כ-10 דקות ליצירת בצק רך. אם הוא מתקשה להתגבש בתחילת הדרך, מוסיפים מעט מים. אי אפשר להוסיף מים בסוף הלישה.

מעבירים למקרר למנוחה של כחצי שעה, מחלקים לכמה יחידות קטנות ומתחילים לרדד. אפשר ידנית ואפשר במכונת רידוד. צריך להוסיף מעט קמח בתהליך, שהבצק לא יידבק למשטח העבודה, או למכונה. במכונה יש להעביר אותו בדרגת אפס, לקפל ולחזור על הפעולה פעמיים נוספות, לפני מעבר לדרגות הרידוד הבאות.

מעבירים ליבוש קל, כדי שדפי הבצק לא יידבקו: מניחים מקל מטאטא חדש ונקי בין שני כסאות ותולים עליו את רצועות הפסטה. את אלה שלשימוש מיידי מורידים כשהן עדיין גמישות, אך לא רטובות ומכסים במגבת לאחר שמוודאים שהן לא נדבקות זו לזו. אם שומרים חלק להקפאה, אפשר לתת להן להתייבש עוד מעט ולהכניס לשקית הקפאה.

להכנת הלזניה:

מה צריך?
חצי מבצק הפסטה
250 גרם גבינות צהובות מעורבות (צ'דר, פרמזן ומוצרלה)
1 קופסת שימורי עגבניות מרוסקות (פולפה) – mutty
חצי בקבוק רוטב עגבניות חלק
מעט צ'ילי חריף, או רוטב צ'ילי (סריראצ'ה)
4 שיני שום כתושות
שלושה רבעים כוס מים
בצל גדול
מעט פטריות מיובשות
2 חצילים ללא גרעינים (אפשר במקומ להכפיל את כמות הפטריות מסוגים שונים)
2 סלסלות פטריות מעורבות
15 גרם חמאה (לא חובה)
חופן עלי בזיליקום קצוצים
מלח, פלפל
שמן זית

IMG_2256.jpg-WEB

מה עושים?

מקלפים את החצילים, פורסים  לפרוסות בעובי 2 ס"מ, משמנים מעט משני הצדדים, מתבלים במלח ופלפל, מניחים בתבנית שרופדה בנייר אפיה ומכניסים לתנור חם מתחת לגריל להשחמה.

משרים פטריות מיובשות במים רותחים. קוצצים בצל לגודל בינוני וצורבים על שמן זית. חותכים פטריות לגודל בינוני ומוסיפים לבצל לטיגון קל. אפשר להוסיף קוביית חמאה לטעם. קוצצים את הפטריות המיובשות שהתרככו ומוסיפים עם המים למחבת. מתבלים במלח ופלפל ומצננים מעט.

מערבבים עגבניות מרוסקות, רוטב עגבניות, מים, שום כתוש וממליחים.

מרסקים את הגבינות במעבד מזון לגודל של מילימטר על מילימטר (לעצור לפני שיידבקו לגוש) או מגררים.

יוצקים על בסיס התבנית כמה כפות מהרוטב. מניחים מעל שכבה של פסטה ביתית כך שתמלא את כל בסיס התבנית. מעל הפסטה מניחים בערך שני שלישים מהחצילים בשכבה אחת. מעליהם מפזרים עוד רוטב. מניחים מעליו פסטה נוספת, מפזרים שני שלישים מהפטריות ושליש מהגבינה המגוררת. מניחים מעל שכבת פסטה ומעליה חצילים ופטריות מעורבים. מפזרים עוד שליש מהגבינה ויוצקים את כל הרוטב.
מניחים מעל שכבת פסטה אחרונה, מפזרים מעליה את הגבינה שנותרה ועלי בזיליקום קצוצים. מזלפים מעט שמן זית.

מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות לכ-45 דקות.

IMG_2305.jpg-WEB

 

IMG_2128.jpg-web

כתיבת תגובה